Monday, April 13, 2009

Balik Kg........................

Jumaat 10/4/2009
last weekend aku amik cuti hari jumaat .............. dah lama aku tak blk................. mak pun dah bising..............huhuhu.....bukan tak nak blk mak............ keje byk........plus RM nye kering............hihihi......... pagi jumaat tu aku kuar umah lbh kurang dlm pkl 8.00am lbh...........sweetheart ikut blk skali..........so this time bwk kete sweetheart...... sb nak jimat minyak.........hihihi....... amik sweetheart & adik aku......... berhenti breakfast di R&R Seremban.........lbh kurang jam 12.00pm kami sampai di rumah parent aku.......... perjalanan smooth sb pagi2 ni tak byk kete........ lps rehat we all mkn tengahari.......... mak masak Ayam masak lemak cili padi tghr tu..........huhuhu.....sedap hingga menjilat jari tu....aku tak p solat jumaat hr tu......MUSAFIR.......hihihi..... lepas rehat & tunai kan solat Zohor....mak ajak kami ke kedai jahit........nak tempah baju adik untuk pertunangan die bulan july ni.......kbtln ptg tu hujan plk.........aku & sweetheart amik kesempatan melihat kedai2 pengantin di sekitar Bndr Tenggara........murah betul pakej2 yang di sediakan...........berlipat kali ganda lagi murah dari KL....... aku bgtau mak.......mak tertarik..........& kami mula meninjau satu persatu kedai pengantin di area situ.........bukan ape........just nak survey2.........ptg tu hujan la plk......... smpi mlm........ tak de ape sgt just byk membincangkan psl adik yang nak bertunang.........aku terlelap ptg tu.........sedar2 mak & sweetheart tgh membincangkan sesuatu........hihihi.....aku buat2 tdo.........so bile aku nmpk dah nak setle aku bgn utk nak solat asar..........last aku dgr mak ckp........ nnt mak bincang ngan MakNah & Cik non.........hihihihi......so tak pyh la aku buka mulut ngan mak...........aku ni fhm2 je la.......susah nak buka mulut psl bende mcm ni.........

Sabtu 11/4/2009
hr ni ayah ade seminar di segamat.........so aku ajk mak blk kg..........dah lama tak blk umah arwah atuk,.........sambil2 tu blh la survey2 brg kat ayer hitam.........yelah utk adik nak bertunang......... hihihi......aku? lmbt lg.......sempat p len kali..........hihihii.......sbnr nak tgk2 harga...........so skang dah de la gambaran mcm mn budget nye..........so around pkl 1 we all sampai kat kg........ borak2 & mcm2 dibincangkan............aku serah kan pada mak je...........hihihi..........so dah dpt kate sepakat........tinggal sweetheart plk untuk bincang ngan family die..........dlm pkl 5 lbh we all bertolak balik sb ayah dah blk dr segamat........mak & ayah mn leh pisah lama2..........hihihihihi.......so smpi umah ayah berbincang dengan mak............ mlm ni mak masak ikan patin masak Asam...........uih.....................sedap betul..................berpeluh2 aku makan..........................lama tak pekene masakan mak kan..............ermmmmmmmmm mlm ni aku rs penat sgt.........tanpa tunggu AF hbs aku dah terlelap.................namun dlm hati aku berdebar menanti hari esok.............berjumpe dgn family Sweetheart..........

Ahad 12/4/2009
pagi ni mak masak nasi lemak kegemaran aku............ nasi lemak ni pada aku lain.......kn lak ngan samabal tumis...............uihhhhhhhh mak mertua lalu belakang pun tak sedar tau.......hihihi dlm pkl 9.00am we all bertolak pulang ke KL.......tp singgah ke segamat dulu......umah sweetheart......... cuak ni........tp aku berani kan diri...........pada aku ....... nape nak takut klu niat kite baik...........perjalanan hampir 2 jam tak byk yg dibualkan..........aku byk fkr & tbhkan hati untuk menempuhkan situasi lepas ni.......so lbh kurang jam 11.00 am lbh kami smpi di segamat.........bndr yang tak asing bg aku......tmpt aku dibesar kan...........berdegup-degap jantung aku.........huhuhu...akhirnye bile aku menjejaki kan kaki ke rumah sweetheart .......tba2 aku rs tenang.........perasaan gabra tu hilang........setelah mengenali mak sweetheart aku rs mula selesa......tak la seperti yang digambarkan...........hihihi............baik penerimaan mereka.......Alhamdulillah.......moga2 dipermudah semua Nya......huhu.....selesai semua nya........dlm pkl 3.00pm lbh we all bertolak pulang ke KL.....hujan lebat sepanjang perjalanan............dlm pkl 7.00pm lbh we all smpi di KL.......alhamdulillah.......anto adik blk......lps tu anto sweetheart........dlm pkl 8.00pm aku smpi umah...........lepak2 mkan jap...lps tu bersihkan diri & tunaikan kejawipan pd Yang Esa... aku layan ABP 2008.........aku dah agak NABIL akan menang..............

4 comments:

  1. benda baik tak elok dilengah-lengahkan..hehehee

    ReplyDelete
  2. hihihi..........insyaAllah kak ngah.......doa2kan ek

    ReplyDelete
  3. eh..just noticed...pura2 tidur??hurrrmmm....amboi..amboi..amboi...

    aduh..tetiba segan...muke menjadi merah..hahahah

    ReplyDelete