Tuesday, April 7, 2009

ZoO tAiPiNg..................


sabtu lepas aku join prgram student ke Zoo Taiping...saje... dah lama aku nak join prgm ni... tp kbtlan tarikh asyik aku ade prgram lain je......hr jumaat lg advisor tu dah ingat kan aku ... kite bertolak pkl 4 pg.......what?.......4 pagi......ermmmmmmm...dah la weekend nak kene bgn pg2 buta lak tu....... so aku decide tak yah tdo la mlm tu....... so mlm tu aku lepak smpi kul 1 lbh ngan sweetheart, abg & kak long... so aku blk mlm tu dah kat pkl 3... aku kms2 brg yg nak bwk... dalam kul 3.30 aku bertolak ke ofis..... smpi2 kat sana... tak de org lagi... aku lepak umah kwn dulu..... dlm pkl 4.00 am bas dah keluar... student pun dah ramai.... so dlm 4.30am kiteorg bertolak..... student naik bas... tp kiteorg naik kereta.....nsb aku tak drive.... mata dah kuyu.... aku cuba lelap kan mata.........tp kawan aku ni duk ajak berborak plk......huhuhu......sian lak die......tp ade peluang aku tdo gak...hihihi......... dlm pkl 5.45am kiteorg berhenti kat R&R Tapah......... untuk bfast & solat subuh......aku solat berimam kat sini... sb kbtln masa smpi tu br je msk subuh....... aku ms mula nak solat tu tak la tgk sape imam nya......... tp bile dah solat.... kuat btl bacaan imam ni.......... lepas tu surah yang di baca panjang....... lepas solat tu mcm biasa bersalaman bersama2 jemaah yang lain...... alangkah terkejutnye aku tgk imam tu........buta rupenya......rs begitu kerdil diri aku.......... yelah dengan surah2 yang dibaca td aku tak sangka die buta....... timbul keinsafan dlm diri........sedangkan aku yang celik ni....... nak baca Al-Quran pun jarang.... lagi la nak menghafalnya............. Ya Allah rs insaf plk..........
lepas brekfast kami meneruskan perjalanan......... lbh kurang dlm pkl... 8.00am lbh kami smpi di taiping...... kbtlan taiping tengah sibuk nak pilihan raya ms ni......... so perang poster tengah berlaku............. sempat gak la aku mengambil gambar perang poster ni..........hebat jgk..........

lebih kurang jam 9.00am kiteorg smpi kat zoo..... lepas beli tiket....... ade sedikit briefing dr pihak Zoo... & jgk pembahagian tugas kepada student. aku sempat la merakam gambar student ni ms tengah briefing.... mcm2 gelagat....... hihihi.....teringat plk zaman belajar dulu......... so lepas di bagi2 tugas aku pun mengikut perjalanan student2 ni dr belakang... sambil2 aku tlg sikit keje2 student ni....... sempat gak aku amik pic binatang2 kat zoo tu........antara yang menarik aku post kat bwh ni.........
lbh kurang jam 11.30am hujan renyai2 trn... nsb semua dah siap... so we all round zoo dgn train yg di sediakan.............besar jgk...jenuh klu nak berjalan ni......huhuhu....so lbh kurang dlm pkl 12.30pm kiteorg semua bersiap untuk keluar.......fhm2 la student klu dah setle mula la nak berjalan tempat lain....... bincang punya bincang akhir nye kami ke Taiping Sentral..... tempat ni klu dibanding kan dengan Mid Valley ke, KLCC ke, Times Square ke mmg tak de pe la......... tp ok la........ lengkap la dgn cinema.... karaoke...... McD......KFC..........Tesco...... completed la........so we all had lunch kat sini.........student2 ni......sempat berkaraoke lg tu...........hihihi.....
so around 3.00pm.....we all berkumpul di kawasan bas parking..........so decide to berhenti rehat kat Tapah.......aku sbnrnya dah tak selesa........badan melekit mcm ni.....so otw back ni aku byk tdo.......nsb ade student yang join naik kereta ........so ade la yang meneman mber aku drive.......aku sedar2 dah sampai Ipoh.........nyenyak btl.....so smpi Tapah aku pun ape lg...... mandi.........lega & segar rasanya..........hihihi......... lepas menunaikan kewajipan pada yang Esa.... aku join yang lain2 minum.........ms tu dah lbh kurang jam 5.00pm lbh.......... so dlm pkl 6.00pm kami meneruskan perjalanan blk ke gombak..............dalam around 8.00pm kami sampai di BMI....alhamdullillah.........aku amik kereta terus blk.........smpi umah aku rehat kan diri.........sb mlm ni my bestfriend AB, dah bgtau nak ajk minum...........mesti penting........dr ptg td die call.....sb die ni jarang ajk aku kuar melainkan penting...........so kbtln mlm ni aku tak de mood nak tgk AF, so dlm pkl 10.00pm AB smpi... so kiteorg p minum di tempat besa AZMI Tomyam di Bndr Baru Sentul.... dkt je ngan area umah aku.......so tak pe sgt yang dibincang kan....lbh kepada persiapan kahwin AB & update all cite2 baru......... so around 11.00pm aku dah smpi umah.......... smpt la jgk tgk sape yang tersingkar dlm Af.....OBRI & RINI.... so lps tu aku terus tdo sb esok aku ade agenda lain plk.............mmg btl2 penat........tp enjoy................huhuhuhu

2 comments:

  1. alamak.. ada gamba ibab! kena samak la laptop aku ni... kui kui kui

    ReplyDelete
  2. hahahaha.........samak jgan tak samak............

    ReplyDelete