Wednesday, April 1, 2009

TaYaR PeCaH..........

ermmm..... ahad mlm tu HH( adik angkat aku) kata tak jadi balik hr tu ....so kite org just lepak je la umah....... lepak layan berita perut aku berbunyi minta diisi........... padahal ptg tu dah makan dah........ aku ajk HH kuar makan....... kat mana lg...AZMI ..... kedai makan kat area umah je..mls nak p jauh2......aku order bihun goreng... hanif lak tomyam...... selepas menikmati makanan tu....... aku bgtau hanif nak top up my CELCOM no..kbtln HH nak top up jgk. aku pun pergi la ke area sentul raya... kat situ ade 7E..hampeh betul hbs lak..........terpaksa la cari tempat lain.......... so dah alang2 nak kat 7E aku pun round KL kejap.... melihat keadaan & aksi2 warga KL di waktu malam..... melewati jalan TAR, Jalan Sultan Ismail & Jalan Raja Laut. beli top up kat area Jalan Raja Laut.aku ajk HH round Tasik Titiwangsa jap, tak de pe sgt la..cuma ramai mat rempit melepak....OTW blk tu tiba2 aku rasa kete len macam........ pastu kat tayar belakang macam ade bunyi pelik........aahhh sudah.......... mesti tayar pancit ni.. aku bawak slow sb nak berhenti kat area ni susah byk kete.....so bile masuk area BBS aku berhenti.. Trs HH kuar tgk.....pancit...........aku pun kuar la.........tgk tayar tu..... ni bukan setakat pancit.... tayar tu pecah.... macam bergesel dgn something......... adui....... nsb baik mlm..... aku pun nyalakan hazard light........... buka bonet & kuar kan ape2 barang yang patut....... ini first time aku buat sepanjang bergelar driver ni......selama hr ni duk tolong ayah je.... hahaha.... bile wat sendiri ni baru terasa........ bile dah naik kan jet.... aku mula nak longgarkan skru tayar.......... Ya Allah........ ketat nya..........aduih macam mana ni........ HH mula baca buku panduan Proton.........hahahaha... ye la first time kan.......... tak leh jugak.....aku dah naik berpeluh ni ( rasa macam excercise lak).... HH dah risau...........fkr mcm mn nak buat......last2 aku terfikir call insurans..... hahahaha........terpaksa.... die bagitau kena bayar RM30... aku tak fkr ape dah....... ok je....... so dah alang2 mcm tu aku pun lepak la kat tepi jalan tu ngan HH.... tu yang HH sempat merakam pic.......sempat lg berposing tu...... die ni mmg gile kamera skt.....hihihihi....betulkan dik?.. dekat 20 minit menunggu akhir org tu sampai...... die cakap klu aku cuba gak buka tayar ni sampai patah tangan aku pun tak leh buka..........hahahaha.... maknanya bukan la aku tak reti........ so die kuar kan alat2 die...... kejap je....... dlm 15 minit semua setle....... so dah dkt kul 1 lbh la jgk..........aku dah ngantuk....so aku decide esok ape lg EL...........nak tukar tayar........ sampai umah aku bersih kan diri....... yelah dah berpeluh kan....HH dah tdo dah....... aku pun trs tdo.....( baru la ku tahu mcm mn penat nye ayah aku selama hr ni menukar tayar bile tayar kete pancit)
ini la rupe tayar yang pecah tu............

menunggu org insurans tu dtg.........huhuhu


sempat lg posing .............


No comments:

Post a Comment