Friday, April 3, 2009

FrAsEr HiLl...................



ermmmmmm.......... aku diarahkan ke Fraser Hill smlm.... menarik gak tu.....yelah aku tak penah sampai sana......nak buat inspection hotel utk meeting hujung bulan ni..... mula2 nye aku nak p berdua ngan lecturer ni.....tp die ade kelas... ko aku bgtau bos aku nak p sorang je.......lg senang......nasib hr tu aku dah explore skt2 jln nak ke sana ms anto HH....hihihi... so smlm plk aku terbangun lmbt.......kelam kabut aku......tp nsb baik aku smpi ofis sharp 8.30am...fuh lega...lps buka pc utk check email aku p minum jap.... dalam kul 9.20am aku gerak...... aku nak kejap gate pkl 11.00am... hope sempat la... klu tak aku kene tunggu pkl 1.00 pm la.... gile tu......huhuhu....so mcm besa perjalanan melalui jalan lama....tak leh laju sgt.... interesting p tempat baru ... sorang2 lak tu.........perjalanan mulai mencabar bile aku melepasi pekan Kuala Kubu Baru...... kat situ aku nmpk la kawasan ampang pecah...... aku penah dgr dulu kawasan ni kawasan ekonomi penting ms zaman british... tp bile ade empangan pecah & berlakunye banjir besar... so kawasan tu terkubur......ermmmm..... mula2 aku melalui kawasan empangan yang agak besar.....tp aku tak lak berhenti utk amik pic.......sb aku nak kejar gate tu.... jalan mula merentasi hutan belantara...... dan mula bengkang bengkok.....naik pening kepala aku.... nak muntah pun ade jugak... aku memandu dgn hati2... sb jalan die uihhhhh.... klu tak ye2 tak semua org berani la.... ermm.... aku naik bosan & tertanya2 bile la nak sampai.... kat keliling tak de pe2 cuma hutan... & sekali sekala aku nmpk beruk keriangan bermain di tepi jalan...hihihi... berbeza betul dgn jalan nak ke cameron.... ade perkampungan org asli....blh nmpk kehidupan mereka......akhirnya ... setelah melalui perjalanan yang kdg2 membosankan..... 5 minit sebelum pkl 11 aku smpi di gate ke Fraser Hill...so blh la aku membetulkan bdn yang lenguh sementara gate dibuka........ utk sape2 yang tak th... kite nak naik Fraser Hill ni ade masa die... bukan sesuka hati je.... tgk bwh ni....
ini la jadual untuk turun & naik ke Fraser Hill.........

jalan kali ni lagi kecil... mmg muat2 utk satu kete je....lbh kurang dalam 10 mnt aku sampai di puncak Fraser.....ermmmmmmm.... pertama kali aku menjejak kan kaki ke sana......satu enviroment baru............menarik........

ini la pemandangan yang menyambut kite di Fraser.......aku rasa teruja sangat......so aku aku pun mula mencari hotel pertama yang aku kn buat inspection.......... SHAHZAN INN.....dlm sejam aku di sanan selesai tugas aku di hotel yang pertama....... aku pun berehat sebentar.... sambil berjalan melihat kawasan sekitar.........sebelum aku menuju ke destinasi yg seterusnya....FRASER SILVERPARK....& seterusnye THE PINE APARTMENT ..... plg best kat The Pine ni.... mereka sajikan aku makanan tengahari...hihihi........ni la makanan yang disediakan...hihihi

menarik tak?...........hihihihi...
dlm hampir pukul 3.00 pm aku setle semuanya.... aku ke masjid utk menunaikan kewajipan..... rehat kejap untuk tunggu waktu turun pukul 4.00pm nnt.... selesai aku ke kawasan pekan yang kecil je.... untuk merakam gambar kenangan yang menarik di sana.......ni la antaranya.........


ermmmm.... dlm pukul 7.00pm aku sampai di KL..... penat jgk la,..... tp interesting.... satu lg tempat baru yang aku tak pernah pergi akhirnya aku sampai....ermmmmm....klu org ajk aku p lagi.... tak sure la aku nak p lg ke tak kut....hihihi... bukan pe... tak tahan la jalan die... tp untuk sape2 yang tak pernah sampai it's interesting......hihihihi

No comments:

Post a Comment